HTML

Tibike filmet néz

Egy mezei filmkedvelő beszámolói. Laikus kópé olykor kaotikus eszmefuttatásainak helye, nem pedig szakszerű kritikus vacka ez.

Friss topikok

  • slartibartfast: Biztos nem fogom otthagyni, habár mondjuk a pezsgősüveg félperces művészi kibontásától kicsit már ... (2015.08.29. 14:04) Hannibal - 2. évad
  • slartibartfast: @Segna: Nem láttam még, de akkor itt az ideje. Szeretem a megosztó filmeket .) Köszönöm a tippet. (2015.05.23. 15:46) Csillagok között - 2014 (Interstellar)
  • doggfather: @slartibartfast: nagyon jó volt ő is az biztos, sőt gyakorlatilag az utolsó kis mellékszereplő is ... (2015.02.26. 10:06) Fargo (a sorozat) - 2014
  • Zsembibaba: Teljesen egyet ertek a leirtakkal, jo elemzes :) (2014.06.10. 21:29) Walter Mitty titkos élete
  • Globetrotter2014: Nem volt egy nagy szám. nagyon rossz se de kb Bay szintjén, Del Torótól többet vártam volna. (2014.06.10. 16:55) Tűzgyűrű

Hajsza a győzelemért

slartibartfast 2014.03.06. 22:05

rush01.jpg

NÉVJEGY

Rush (Hajsza a győzelemért)

évjárat: 2013, amerikai-német-angol

gyártó: Exclusive Media, Universal Pictures (USA), Studio Canal (UK), Pathé Productions (France)

műfajilag: életrajzi, dráma, igaz történet alapján, autóversenyzős

rendezte: Ron Howard

főszereplők: Daniel Brühl, Chris Hemsworth, Olivia Wilde, Natalie Dormer, Alexandra Maria Lara

rush02.jpg

Volt egyszer egy Forma1, amikor még nagyon szerettem. Nálam ez a Williams-Renault egyik fénykorában történt, Damon Hill és Jacques Villeneuve korában. Az is egy hőskor volt a maga módján, az pedig legyen már az én bajom, hogy a modern Forma1-ért nem vagyok képes rajongani, sőt. Annyi más remek sport vonja el a figyelmemet, mint pl. a legmagasabb szintű amerikai futball ligája, az NFL vagy éppen jégkorong téren az NHL. Ahol kiegyenlítettek az erőviszonyok, ahol nem lehet unatkozni. Ez a film is megerősítette bennem azt a tudatot, hogy a Forma1 igazi hősök nélkül, nem más, mint a konstruktőrök bajnoksága, ahol már annak is örülni lehet, ha két bivalyerős istálló legalább képes versenyezni egymással. Ebből is kiviláglik, hogy nem rajongok ezért a sportért, mert kifejezetten utálom a kiegyenlítetlen erőviszonyokat, a monotonitást, a nagy részt technikai összetevőkből álló sportokat. Ennek ellenére ez a film nálam tarolt. Mesélek is.

A filmet Patrik ajánlotta. Ez úton is szeretném megköszönni és a közös filmnézést is. Király volt. Sikerült felébresztenie bennem régi szép emlékeket a Forma1-el kapcsolatban és úgy, hogy marhára nem éreztem az egészet nosztalgikusnak. A Niki Lauda érában én még nem léteztem, ezt a fazont mégis élményszámba ment megismerni. Azóta sokat utánaolvastam a Forma1 történelemnek és ez a mozi meglepően hitelesen hozza a valóságban történt eseményeket. Sikerült találkoznom a sport egyik régebbi hőskorával és ugyan nem lettem megint Forma1-rajongó, de Niki Lauda karaktere és életútja teljesen letaglózott. Jó értelemben. És akkor még ott van James Hunt története is, aki nélkül Niki se lett volna az, aki.

PRO: Ez egy majdnem tökéletes Forma1-es film a sport egyik hőskorából. A Niki Laudát alakító Daniel Brühl valami elképesztőt művelt, teljesen azonosulni tudtam ezzel a fickóval. Igen, én őt csíptem és nem Huntot. Ez van. Ugyanakkor szerintem C. Hemsworth sem alakított még ekkorát eddig, az agresszív pilóta, magánéletben pedig hedonista + kőparaszt arccal is sikerült megbarátkoznom/megbékélnem a film végére. A korabeliség ábrázolása pedig pazarra sikerült, a legkisebb matricák/szponzorok részleteitől kezdve a hivatalos pályák végigvezetéséig...bevittek minket a 70'es évekbe. Kész.

KONTRA: Egy dologba tudok csak belekötni. A történet szempontjából nagyon fontos 1976-os idény megjelenítése/kivitelezése egész egyszerűen aránytalan. Több futam is van, ahol egy-egy kimerevített képet kapunk a pofánkba: Hunt győzött, Lauda kiesett...kb. ennyi információval. Több versenyen is, ahol meg mutatnak is valamit, ott az olasz kommentátorok röfögnek összevissza és lényegi pályán történő manővereket nem látunk. Bizony nagy kár, mert ha ezt a szezont frappánsabban vászonra tudták volna vinni, akár még egy 10/10-et is megüthetett volna nálam a produkció. Az viszont vitathatatlan, hogy az utóbbi idők legállatabb autóversenyzős filmje. Minden tekintetben.

tibike: 9/10, imdb: 8,3/10 (134.274), rottentomatoes: 89%

Címkék: életrajzi dráma igaz történet alapján autóversenyzős

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tfilmetnez.blog.hu/api/trackback/id/tr565846816

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Doctor P 2014.03.09. 16:12:15

Szívesen, máskor is! :) A kritikádba nem nagyon tudok belekötni, mindenre kitértél ami nekem is tetszett vagy éppen szemet szúrt. A 9 pontot tőlem is kiérdemelte!
süti beállítások módosítása