HTML

Tibike filmet néz

Egy mezei filmkedvelő beszámolói. Laikus kópé olykor kaotikus eszmefuttatásainak helye, nem pedig szakszerű kritikus vacka ez.

Friss topikok

  • slartibartfast: Biztos nem fogom otthagyni, habár mondjuk a pezsgősüveg félperces művészi kibontásától kicsit már ... (2015.08.29. 14:04) Hannibal - 2. évad
  • slartibartfast: @Segna: Nem láttam még, de akkor itt az ideje. Szeretem a megosztó filmeket .) Köszönöm a tippet. (2015.05.23. 15:46) Csillagok között - 2014 (Interstellar)
  • doggfather: @slartibartfast: nagyon jó volt ő is az biztos, sőt gyakorlatilag az utolsó kis mellékszereplő is ... (2015.02.26. 10:06) Fargo (a sorozat) - 2014
  • Zsembibaba: Teljesen egyet ertek a leirtakkal, jo elemzes :) (2014.06.10. 21:29) Walter Mitty titkos élete
  • Globetrotter2014: Nem volt egy nagy szám. nagyon rossz se de kb Bay szintjén, Del Torótól többet vártam volna. (2014.06.10. 16:55) Tűzgyűrű

Z világháború

slartibartfast 2014.03.29. 13:24

world-war-z-poster.jpg

 

NÉVJEGY

World War Z (Z világháború)

évjárat: 2013, amerikai-máltai

gyártó: Skydance Productions, Hemisphere Media Capital, GK Films, Plan B Entertainment, Paramount Pictures

műfajilag: akció-horror, zombis, világégés

rendezte: Marc Forster

főszereplők: Brad Pitt, Mireille Enos, Daniella Kertesz, Abigail Hargrove, Fana Mokoena, David Morse

 

world_war_z_4.jpg

A film Max Brooks World War Z: A zombi világháború története című könyve alapján készült és egy nagyon nehéz szülés eredménye. Brad fiú produkciós vállalata, a Plan B már 2006. nyarán megvásárolta Max Brooks regényének megfilmesítésének jogait, hogy onnan egy nagyon rögös úton menjenek végig a 2013-as bemutatásig. Közben felmerült az az opció is, hogy az egész projektet kivágják a kukába. Részletekbe menően erről nem akarok írni, de csak ízelítőül: a jeruzsálemi jelenet utáni szeletet, a film utolsó harmadát teljesen újraforgatták 2012-ben, így a kukába végül például "csak" a Budapesten leforgatott teljes anyag ment, amit a moszkvai csatának szántak (a magyar néző bánatára? - nem tudom, én azért kíváncsi maradtam...).

Na, de nézzük a sztorit röviden. Gerry Lane (Mr. Pitt), volt ENSZ alkalmazott nyugodt, kellemes családi környezetben csordogáló élete pillanatok alatt áll tótágast és vált át őrült tempójú menekülésbe, élet-halál harcba, amint Philladelphiában ők is szembesülnek egy világméretű járvánnyal, ami instant módon képes nagyvárosokat szétkapni. Na, nem maga a járvány, hanem a járványt terjesztő zombik. Hősünk ezen a ponton szemtanúja is egy kb. 10 másodperc alatt végbemenő átalakulásnak. Nem a daráláson, belezésen van a hangsúly, hanem azon az elképesztő tempón, ahogy a járványt a zombik továbbadják és változtat át akár egy kisebb horda városnyi tömegeket élőholtakká. Egészen letaglózó a látvány, ahogy rovarként rajzanak szét, lepnek el mindent darabos de tébolyultan gyors mozgásukkal, másznak falakat egymás hátán és gyalulják le a rendfenntartó szervek ellenére is alulmaradó jónépet. És innen, a kiindulóponttól kezdve már semmiről sem tudnék spoilermentesen nyilatkozni, ezért tovább nem is megyek, de elég ha annyit mondok, hogy hősünk szép kis utat jár be kicsiny bolygónkon, miközben lázasan keresi a megoldást a problémára zombitornyokkal a nyakában.

PRO: Megérte sokat várni rá és természetesen zombi-őrülteknek kötelező. "Erős" zombifilmeket idéz a közelmúltól, mint például a 28 nappal később, csak a térbeliség még jobban ki van terjesztve és megdöbbentő látványvilággal zúdítják ránk egy zombiapokalipszis történéseit. Az élőhalottak kivitelezése nekem nagyon bejött, manapság ezt sem könnyű frankón belőni szerintem. Külön kiemelném a film végi laboros lopakodós jelenetet. Rövid volt, de oltári.

KONTRA: Értem én, hogy világméret meg világégés...de miért kell a főhőst megint keresztülvinni olyan jeleneteken, ahol a túlélési esélyek latolgatásakor már egy megbocsátó néző sem tud egy sóhajjal/bólintással belenyugodni, hogy szerencséje volt; sokan voltak, pont ő megúszta...stb? Nem, nem és nem. Még muszáj volt Gerry-t olyan helyzetbe hozni, ahol minimum Hulk fizikai adottságaira lenne szükség az életben maradáshoz. Ezzel akkorát rontottak az összhatáson, hogy csak ezért sikerült is 2 pontot levonnom.

tibike: 7/10, imdb: 7,1/10 (282.191), rottentomatoes: 67%

Címkék: horror akció világégés zombis

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tfilmetnez.blog.hu/api/trackback/id/tr865884434

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2014.04.28. 08:32:18

igazából nem derült ki, hogy ő mit is csinált az enszben, nem?

Nem orvos, nem katona volt, akkor? Amolyan egyszemélyes szuperhős?

slartibartfast 2014.04.29. 17:46:15

Most, hogy így mondod, a filmben szerintem csak annyi derült ki, hogy ensz tisztviselő, de valószínű, hogy tényleg egyszemélyes hadsereg volt :D

Robi Miller 2014.05.10. 19:49:50

Hát nekem sajnos a film csalódás volt. Előbb olvastam el a könyvet, és ahhoz képest sajnos gyenge eresztés. Mintha a két dolog nem is egyezne. A könyvben interjúk tömkelegén keresztül mutatja be az író a járvány kipattánását, az elterjedésen keresztül, egészen a legyőzéséig. A film számomra egy egyszerű zombi tucatsztori. Egyedül annyit tudnék a javára írni, hogy látványban tényleg pöpec lett.
A könyvet pedig csak ajánlani tudom. :)

Nálam 5/10. (IMDB-n is így értékeltem anno szeptemberben)

slartibartfast 2014.05.10. 20:08:04

@Robi Miller: Az egyik Vox-ban is írták, hogy teljesen más a könyv és a film. A könyvből igazából csak az ötlet jött meg az alapszituáció, és ahogy írod, a könyvben sok karakter nézőpontjából van átadva az egész. Sajnos még nem volt szerencsém hozzá, de már szemeztem vele a könyvesboltban, csak azt hiszem, akkor épp győzött egy Márquez könyv :)

Robi Miller 2014.05.11. 10:08:56

Én amúgy az osztályzásomat a könyv ismeretében adtam. Ha nem olvastam volna a könyvet, akkor bizonyosan 1-2 osztályzattal többet kapott volna a film, de így egyszerűen nem tudtam elvonatkoztatni a könyvtől. Sokszor az a gondolat volt benne, hogy a filmben és a könyvben egy dolog közös: a címük.
Korábban molyon erre már figyelmeztettek, akkor mosolyogtam, hogy jó biztos van a véleményekben igazság, de azért tuti kisarkítják. Hát tévedtem :D Mindenesetre ajánlom a könyvet. Bár nem egy kihagyhatatlan olvasmány, engem a felépítésével fogott meg. Hogy képzelt interjúk tömkelegén keresztül lejátszódik egy olyan sztori, ahol tényleges értelemben nincsenek főszereplők.
süti beállítások módosítása